הכנסת אישרה השבוע בקריאה ראשונה את הצעת החוק להקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, מתוך מטרה להתמודד עם העלייה המתמשכת במספר הנוסעים. הצעת החוק, שהוצגה על ידי חברי הכנסת רם בן ברק, אלמוג כהן ונעמה לזימי, זוכה לתמיכה רחבה מצד חברי הכנסת, אך היא צפויה לעבור עדיין שורת דיונים נוספים בוועדות הכנסת.
ח"כ כהן: "השלב הבא לשדרוג התשתיות"
לאור העלייה הקבועה במספר הנוסעים, נמל התעופה בן-גוריון נמצא כבר כיום תחת עומס, דבר שדורש פתרונות מיידיים. חבר הכנסת אלמוג כהן ציין כי "הקמת שדה התעופה בנבטים תאפשר להתמודד עם בעיית העומס בנמל התעופה בן-גוריון ותסייע בשדרוג התשתיות בתחום התחבורה האווירית בישראל".
הצעת החוק קובעת כי בתוך חמש שנים תושלם הקמת השדה, ובמקביל, יוגש תכנון מפורט של השדה לאישור הממשלה עד לסוף שנת 2025. חברי הכנסת מציינים כי בשדה החדש יתאפשר לנוסעים ליהנות משירותים אוויריים איכותיים ויעילים, תוך שמירה על תקני בטיחות גבוהים.
תהליך ההקמה: שלב אחר שלב
הקמת שדה התעופה בנבטים צפויה להימשך מספר שנים. החוק קובע כי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תגיש לממשלה תוכנית מפורטת לאישור עד סוף 2025. כמו כן, תינתן למועצה סמכות לזרז את תהליכי התכנון אם יהיה צורך.
תהליך ההקמה:
הכנת תכנית מיתאר ארצית לשדה התעופה.
אישור התכנית בוועדות ובממשלה.
ביצוע עבודות תשתית והקמה בשטח.
פתיחת השדה לפעולה בעוד חמש שנים.
למה נבטים?
העיר נבטים נבחרה כיעד להקמת השדה בשל מיקומה הגיאוגרפי, המאפשר גישה נוחה לאזורי תיירות ועסקים מרכזיים בישראל. בנוסף, ההקמה בנבטים צפויה להפחית את העומס על נמל התעופה בן-גוריון ולשפר את הנגישות למגוון יישובים בדרום הארץ.
התנגדות חיל האוויר והדיאלוג הפוליטי
למרות התמיכה הרחבה של חברי הכנסת, הצעת החוק לא עברה ללא התנגדות. חיל האוויר הביע חשש מהשפעות תכניות הקמת שדה התעופה בנבטים על בסיסיו הצבאיים באזור. אולם, חבר הכנסת אלמוג כהן ציין כי הצעת החוק התקבלה בתמיכת כל הצדדים, כולל האופוזיציה והקואליציה, והדגיש את הצורך בהשגת פתרונות אמיתיים לעומסי התחבורה האווירית.
לקראת העתיד
הצעת החוק שזכתה לאישור בקריאה ראשונה משקפת את הצורך בהגברת יכולות התחבורה האווירית בישראל. עם התקדמות התכנון וההקמה, ניתן לקוות ששדה התעופה בנבטים יהפוך לשחקן מרכזי במערכת התחבורה של ישראל ויאפשר לשדה התעופה בן-גוריון להתמודד עם אתגרי העומס והצמיחה הצפויה בענף.