מחירי מוצרי התה צפויים לעלות בשיעור של 5% עד 7% החל מה-1 בפברואר הקרוב. ההתייקרות הזו מתווספת לעוד תחום שזוכה לעלייה משמעותית, ייצור הצימקאו, שהמחיר שלו יעלה ב-22%. עליית המחירים הזו צפויה להשפיע על הצרכנים, אשר ירגישו את השפעת השינויים האלו בכיסם.
ושוב, ההעלאות במחירים מגיעות בתקופות שבהן יוקר המחיה נמצא במרכז השיח הציבורי. צרכנים רבים חשים בשפעות הגוברות של ההתייקרויות למוצרי בסיס, ובפרט למוצרים כמו תה, שמקורם בתרבות צרכנית רחבה ומוכרת. מגוון המוצרים והמותגים עשוי להיפגע, כאשר התייקרות נוספת תגרום לרבים לבחון מחדש את הבחירות שלהם.
כעת עולות שאלות באשר להשפעה הכוללת של עליות אלו על שוק המזון והמשק הישראלי. עם זאת, ההתייקרות הזו אינה מפתיעה, לאור נטיית השוק השוטפת לעליות מחירים בתקופה האחרונה. הצרכנים מתבקשים להיערך לשינויים הצפויים במחירים ולבחון את האפשרויות שברשותם כדי להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה.