בעשור האחרון, תחום הבידור עשה שינוי משמעותי, בעיקר כתוצאה מהשפעת הרשתות החברתיות על מעמד הסלבריטאים. בעבר, אנשים מפורסמים צברו את פרסומם בעיקר דרך טלוויזיה, קולנוע ומוזיקה. כיום, רבים מהשמות המוכרים החלו את דרכם בפלטפורמות דיגיטליות כמו יוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק.
שינוי זה יצר מודל חדש של "כוכבים" המייצרים תוכן אישי, ישיר ונגיש יותר עבור הקהל. החברים בקהל המעריצים לעיתים קרובות נאמנים יותר לעומת סלבריטאים מסורתיים, מכיוון שהם מרגישים חיבור אישי ואותנטי לתכנים המוצעים. חברות מסחריות מנצלות את הפוטנציאל הזה לפרסום ממוקד ומשלבות את המשפיענים כפרזנטורים במגוון תחומים.
עם זאת, עלייתם של המשפיענים מביאה גם אתגרים נלווים. חייהם הפרטיים חשופים יותר מתמיד, והם נאלצים להתמודד עם לחץ מתמשך לשמר את מעמדם בעיני הציבור. כמו כן, המהירות שבה הם צומחים מעלה שאלות לגבי חוסר היציבות שמאפיין את התחום והעתיד הכלכלי של כוכבים אלו.