אגרת הגודש תושק בקרוב, כאשר החשב הכללי צפוי לפרסם היום את המכרז להפעלת האגרה בגוש דן. הפרויקט, שצפוי להתחיל בשנת 2026, עשוי להתעכב בשנה נוספת. מדובר בצעד משמעותי שנועד לטפל בבעיית הפקקים המתרקמת באזור תל אביב, אך יש שראו בו כאמצעי נוסף להכביד על הנהגים.
על פי המידע, נהגים שיכנסו למטרופולין תל אביב בשעות העומס יחויבו לשלם מס, אשר צפוי להניב הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקלים בשנה. הסכום שיתקבל מהאגרה ינתב לשיפור התחבורה הציבורית באזור, ולמימון פרויקט המטרו שהוא פרויקט תחבורה רחב היקף וחשוב.
נראה כי השאלות סביב אגרת הגודש יעמדו במרכז הדיון הציבורי: האם מדובר בפתרון אמיתי לבעיות התנועה והפקקים באזור, או שמא זו דרך נוספת להטיל מס על הנהגים? סוגיות אלו ידרשו התייחסות מעמיקה מצד המדינה ודרכי סיקור והסברה לציבור.