הטיסה השביעית של סטארשיפ הסתיימה בפיצוץ השלב העליון, ככל הנראה עקב דליפת חמצן ודלק. אילון מאסק מספק עדכון על האירוע.
ב-16 בינואר נערכה טיסת הניסוי השביעית של סטארשיפ, ששוגרה מבסיס החברה בדרום טקסס. בתחילת הטיסה, נרשמה הצלחה טכנולוגית כאשר כל 33 מנועי השלב הראשון, "סופר הבי," פעלו בצורה תקינה. השלב הראשון הצליח להפריד מהשלב העליון כמתוכנן, ולחזור לנחיתה מבוקרת במגדל השיגור, שם נלכד באמצעות מערכת "צ'ופסטיק".
עם זאת, השלב העליון של סטארשיפ נתקל בבעיות כ-8.5 דקות לאחר השיגור, כאשר הוא התפרק באוויר מעל האוקיינוס האטלנטי, סמוך לאיי טרקס וקייקוס. על פי מידע ראשוני שסיפק אילון מאסק, הפיצוץ נגרם ככל הנראה מדליפת חמצן ודלק במערכת הממוקמת מעל מחסום המנועים. דליפה זו יצרה לחץ גבוה יותר מיכולת מערכת האוורור להתמודד עמו, מה שהוביל לפיצוץ.
רשות התעופה הפדרלית (FAA) פתחה בחקירה לבחינת האירוע, בהתאם לנהלים המחמירים של הרגולציה האמריקאית. הרשות הדגישה כי כל השיגורים מתבצעים באזורים בטוחים, ושברי הטיל נפלו באזור מוגדר מראש באוקיינוס. ה-FAA גם עיכבה לזמן קצר את תנועת המטוסים באזור הפיצוץ, אך הפעילות האווירית חודשה במהרה.
תכנון לטיסות הבאות
מאסק מסר כי צוות ספייסX יבדוק ויתקן את הכשלים שהתגלו, עם דגש על הגדלת שטחי האוורור במערכת והוספת מערכות דיכוי אש. הוא הבהיר כי לא צפויים עיכובים משמעותיים בלוח הזמנים, והטיסה הבאה מתוכננת לחודש הבא.
למרות הכשל, המידע שהתקבל מהטיסה השביעית יסייע לספייסX לשפר את מערכות השיגור העתידיות ולהבטיח רמת בטיחות גבוהה יותר. החברה ממשיכה בעבודתה לקראת שיגורים נוספים של סטארשיפ, מתוך כוונה לבצע עד 25 טיסות במהלך 2025.